fredag 14 april 2017

Alkalisk avfettning biltema

Biologiskt lätt nedbrytbar alkalisk avfettning. Mer skonsamt mot lackskyddet och mer effektivt mot naturlig smuts såsom insekter, fågelspillning och trädavfall . Sedan för den inte lika aggresiva tjäran och asfalten kan man ha en skonsammare alkalisk avfettning , så jag köpte Biltemas Finest . Det är en djungel med dessa avfettningar, men jag har iaf kommit fram till att det är alkalisk som gäller. Ibland behövs det dock kraftigare doningar, då är avfettning det.


Autosmart Power; Biltema Kallavfettning; Biltema Superavfettning; Hamron . Brukar först ta avfettning på hela bilen och låta det verkar medan jag tar. OKQNaturavfettning, T-Grön avfettningsmedel samt Biltema. Köpte mig nyligen en tryckspruta från Biltema för att ha till avfettning till bilen. Jag hade kört på en ren kallavfettning och en alkalisk avfettning.


Har tidigare använt billigt biltema schampo men har nyligen köpt ny bil och vill ju såklart att hon ska ha det. Här hittar du avfettning från ledande varumärken som Sonax och Turtle, men här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg