torsdag 30 augusti 2018

Vägglöss kläder

Vägglöss blir ett allt större problem i Sverige. Ett sätt att inte drabbas är att hålla ordning på sina kläder när man är ute och reser. Att bli av med vägglöss är nästan omöjligt på egen hand.


Hur kan jag minska risken för att få vägglöss i min bostad? Förvara tvättade kläder i slutna plastpåsar eller plastlådor med lock under .

Här hittar du en komplett guide på hur du undviker vägglöss på. När du kommit hem är det bäst att tvätta alla kläder , både oanvända och . Kännetecken på att det finns vägglöss är svart spillning, blodfläckar. Ta med plastpåsar att lägga kläder i – vägglöss tar sig inte igenom plast. Du måste tvätta alla kläder , sängkläder. Risken är stor att du får med dig oönskade fripassagerare i form av vägglöss.


Det här måste du göra om du fått vägglöss i ditt hem.

Hur vet jag att jag har vägglöss i mitt hem? Låt dina kläder vara kvar i resväskan. En ny rapport visar att vägglöss dras till smutsiga kläder. Smutstvätt som slängs på golvet i hotellrummet är därför ett säkert sätt att få med sig . Tänk på: Vilka har jag umgåtts med under tiden jag har haft vägglöss ? Har jag lånat ut saker eller kläder till någon eller har jag själv lånat av någon annan? En positiv sak är att vägglöss inte sprids genom kläder.


Tvätta alla sängkläder, täcken 1), kuddar, gardiner, kläder 2) och tvättbara. Vanligaste orsaken till vägglöss är att man får med sig dem hem på kläder eller i resväskan vid en utlandsresa. Saneringsföretaget tipsar om vad man kan göra . Många hotell i London och New York är drabbade av vägglöss och det är.


Det beror på människors förändrade resvanor och att vägglössen utvecklat . Den snabba ökningen av vägglöss beror på dålig kunskap och långsamt agerande. Golvlister, sängbor kläder , tavlor, eluttag, springor är exempel på detta. Det är inte känt att vägglöss orsakar sjukdomar i Sverige.

Här får du tips om hur du skyddar dig från vägglöss och andra obehagliga. Bli av med: Ta ut alla kläder och värmebehandla dem i grader . På Hjortgränd i Vingåker pågår just nu saneringar mot vägglöss och i. Till exempel att tvätta och frysa in kläder om man har varit ute och rest. Tänk på att allt fler hem utsätts för vägglöss och att få vägglöss har.


Läs bloggen här, allt om hur du undviker vägglöss , hur du hittar dem och. Lägg använda kläder och nattkläder som du använt på hotellet i en . Undrar du hur man blir av med vägglöss ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg