torsdag 12 januari 2017

Göra ögla på vajer

Men bästa och enklaste sättet att skarva är att göra en ögla i varje . Hur montera vajer i trästolpe? Tips för ny ögla på winchvajer? Brukar man ofta förstöra öglan så är ett killås att rekomendera.


En vajer har ju fler kardelar så det blir väl inte samma sak.

Har kommit över en del vajer efter en hissombyggnad o tänkte fixa till lite draglinor o. Det man inte får undanröjt idag får man göra igår! Vinschning, hur koppla stocken? Moderna predatortackel Del 1. Lär dig att göra perfekta tafsar. Gör en ögla i änden på vajern och stick denna genom.


Att pressa en ögla på en vajer med en krage(?) har jag sett bilder på, att det skall vara lätt, men hur gör man med själva huvudet?

Wire till hylla - postad i Gör det själv: Har en hylla som kommer sticka ut en bra. Problemet jag har är att jag på ett snyggt sätt vill göra en ögla i . Efter flera timmars googlande så vänder jag mig till er! Vad heter en sådan vajer som man kan hänga tyg på. Att kunna göra öglor är en grundteknik inom. Vill du lära dig göra vackra smycken?


Om du gör en knut precis intill låset så trä på en knutgömma innan och göm knuten i. Trä på pärlor direkt på pinnen, gör en ögla med en rundtång, haka fast i. Presslås är ett överdrag som träs på en stållina ( vajer ) för att göra en ögla. Förfarandet kallas mekanisk splitsning. Vajer och presslås läggs därefter i en. Vi älskar att hitta lösningar som gör din vardag lite lättare.


Wiren ska gå ner under däck och böjas där den går genom en ögla i. Egentligen gillar jag den 42-trådiga och 49-trådiga för man kan göra. Har en vajer från Ikea dignitet som jag tänkte spänna upp och.

Allt du behöver göra är att registrera din e-post adress i vårt VIP program. Swedish-English dictionary. En diamantbesatt vajer träs därefter igenom hålen och görs till en ögla , likt ett jättelikt halsband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg