onsdag 11 juli 2018

Oljeslang biltema

Stålomspunnen gummislang med svart nylonöverdrag för de flesta typer av vätska som bensin, E8 olja, diesel och vatten. Får ej monteras utanför tank. Hittade på biltema en armerad bränsleslang som ska klara upp till 105C med.


Mitt råd är att du byter bränsleslangen till en oljeslang vid första . På biltema kostar dom flesta under hundringen. Det finns transparant oljeslang också, som går att andvända till både bensin och olja.

Vi har alla sorters AN-slangar för att underlätta oavsett om du behöver bränsleslang, oljeslang eller kylarslang till din drifting bil, rallybil eller banbil. Skulle också behöva ha tag på en oljeslang till mitt monkeyprojekt som är 6mm invändigt och tål. Inte mekonomen, swedol och biltema iaf. Läckande oljeslang , var hittar jag en ny?


Men mina drop brackets är klara och monterade. Oljeslang Transparantgrön, Vespa Grand Luxe 150. Turbon färdigmonterat, oljeslang trycksida syns i bakgrunden. Färgglad siliconslang finns även i svart :) T. På en av mina bilar har .

Någon som vet om det finns en oljeslang man kan köpa som är lite längre än. Biltema har lite slangstumpar. Min fråga är om man kan använda vanlig oljeslang ? Såg att biltema har en som skulle passa perfekt om den nu klarar hydrauloljan. Om inte, var får man tag i rätt. Joo jooo på excitern gick det 1st oljeslang ut ur oljepumpen,hmm vart tog den . OLJESLANG High performance.


Det är en regel att bensinslang och oljeslang skall lossas för att få rörelse i. Skulle tro att det var original oljeslang som satt där när jag köpte. Slangen en vanlig armerad oljeslang i ½” dimension. Styrkor: Kan laga det mesta, t ex min oljeslang till crossen. Jag tog helt enkelt en bit ½ oljeslang och krängde utanpå röret, se bild. Spara pengar - Beställ från Trodo!


Snabb leverans med Postnord endast kr! Kompatibel med: FIAT (CROMA). Passar alla små och medelstora oljebrännare utan kåpa. Bifogade nipplar för anslutning: . Här på plats med oljeslang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg