torsdag 28 december 2017

Hur fungerar biltemas bromsluftare

Jag har tryck men hur mycket jag än kör med luftaren så blir det inte bättre än att. Huruvida de fungerar lika bra som Krama-öppna-stäng har jag inte hunnit testa än. Hur sjuttan används dessa bromsluftare ? Det är ju en del resonemang hur viktigt det är att byta bromsvätska på sin hoj. Det finns en del olika modeller av bromsluftare i olika prisklasser på bilbuttriks ( a.k.a. biltema ). Fungerar , men det går åt en himla massa luft.


Bromsluftare från biltema Motorcyklar och mopeder. Byta bromsvätska med bromsluftare. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din . Berätta gärna vilka olika metoder ni testat och hur bra de fungerar. Vilken av dessa två bromsluftare ska jag köpa om jag ska lufta bromsarna på. Såg att biltema har en bromsluftare med inbyggd backventil.


Hur funkar dem egentligen, kopplar man bara på slangen på backventilen och . Archive 5CProduct_images 5C. Har själv praktiserat denna metod många gånger så jag vet att det fungerar i de flesta fall. Den andra är jag lite osäker på hur den funkar, 663kr:. Detta är ju något man kan bli galen på. Har visar jag hur man använder en enkel bromsluftare samt den.


Kan inte låta bli att vara tyst här riktigt, den som tror att gatkörning kan motsvara bankörning oavsett hur han kör. Använde såna bromsluftare för i tiden och till en början fungerade . Mycket luft ingen bromsverkan alls, lite luft bromsarna fungerar inte ibland alternativt dåligt. Letar efter en vettig tryckluftsdriven bromsluftare (vacuum), på eBay hittar jag mest en och samma. Jag har förstått principen och vet hur man gör med ett men när det är två blir.


Jag har tänkt köpa en sån här på biltema. Biltemas dyrare modell för ~850kr bättre? Jomen - den metoden fungerar : Tryck in bromshandtaget, öppna . Tittar främst på biltemas olika modeller just nu, hittar inte så många andra, där samtliga kopplas till kompressor. Den fungerar hur bra som helst, så inga planer på att repa något som inte är trasigt :P. Inhandla biltemas 699kr bromsluftare.


Jag har använt mig av biltemas bromsluftare med backventil. Jag fyllde på bromsolja i bromsluftsbehållaren ifall backventilen inte fungerar som .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg