onsdag 15 november 2017

Toalett utan avlopp

Så får du toalett i stugan utan vatten eller avlopp ! Semestertid betyder för många avkoppling i stugan vid havet eller i skogen. Att installera en toalett i ett fritidshus kan ibland kräva lite annorlunda. Det är inte i alla projekt det är möjligt eller önskvärt att dra avlopp , som till exempel i fritidshus, stall eller på båtar. För att få till en välfungerande och prisvärd .

Miljöregler, utrymme och prislapp sätter ramen för vilken toalett som. VATTENSPOLANDE FRITIDSTOALETT MULLTOA BIOFLUSH. Vattenspolande porslinstoalett utan avlopp ! MullToa Bioflush består av en snålspolande toalett. Separerande toalett som är helt strömlös Separera är liten och snygg modell med elegant design och utformning. Behållaren för det fasta avfallet är lät.


Med en Torr komposterings toalett har ni följande fördelar:.

För dig som har hus eller sommarstuga utan kommunalt VA. Uppfinnaren Carl Lindström vid sin långtidskomposterande toalett CompostEra. Pacto fungerar som en vanlig toalett – fast utan vatten.


Spolningen sker istället med hjälp av en tunn folie som täcker toalettskålen. ECO-FLUSH är en ny snålspolande toalett med urinsortering, helt i porslin. Toaletten ser exteriört ut som en ordinär toalettstol men har invändigt en främre . Jag har inget vatten eller avlopp på min koloni men skulle vilja ha möjlighet att gå på toa utan för mycket kladd.


Tänker även att då jag har st . Den är svensktillverkad och en sann miljövän. Jag behöver ytterligare en toalett på min gård och funderar på hur den skall vara. Jag har för egen del inget problem med utedass eller andra . Det är nämligen inte så svårt att rensa en toalett och komma till bukt. Skeptiker frågar hur man kan ha en REN toalett utan spolvatten ? Sanningen är att spolningen i WCt är inte för rengöring.


Erik på Cinderella Sverige ställde frågan, och jag tackade ja utan att blinka. Fel toalett till fritidshuset ger högre värmekostnader konstaterar Testfakta i sin .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg