måndag 18 juni 2018

Koningsverktyg stålrör

Dubbelkoningsverktyg för bromsrör. Tillverka bromsrören direkt under bilen! Kollar lite på verktyg för att kona mjuka rör , såsom bromsrör. Märker då att satserna benämns antingen som dubbel eller enkel fast i flera fall.


Hur man konar ett bromsrör med hjälp av biltemas koningsverktyg.

Skyddshöljet tillverkat av rostfritt stål. Sykes-Pickavant handhållna koningsverktyg Flaremaster2. För stålrör till bromsar, kopplingar och bränslesystem.


Bockar rör i 45º eller 90º och används med fördel till aluminium, stål. Funderar på att köpa ett koningsverktyg för bromsrör. Skall du bara kona kopparrör eller legerade rör så borde det funka bra.


Sedan är väl originalrören på Saaben av stål.

Har någon provat och fått det att fungera. Biltemas low-price koningsverktyg kostar . Pajade ett bromsrör, hur skarva? Ett enkelt handverktyg för att göra en 37° (AN, JIC) kona på aluminiumrör, stålrör eller rostfria rör. Mitt billiga konings verktyg har förhoppningsvis återuppstått som . Vad finns det för smidiga koningsverktyg egentligen?


Funkar mycket bättre men det är fortfarande rätt jobbigt att kona stålrör på plats. Har bockat till lite nya bromsrör i rostfritt stål och eftersom jag itne har något koningsverktyg själv, tänkte jag åka och få det fixat någonstans. Koningsverktyg kostar inte många hundralappar. Jag har en liten rörkap som jag gav en femtiolapp för och den klarar även stålrör. Har tidigare bara köpt färdiga rör men nu tänkte jag det var smidigt att.


Hydrauliskt koningsverktyg för extra kraft. Kapar tunnväggiga stålrör , kopparrör och PVC- rör utan att rotera verktyget runt. Rörbockare för mm mjuka rör.


Bromsrörssnuttarna i koppar som ligger i vet jag inte om dom ligger kvar. Själva vridhandtaget saknas men vilket stålrör som helst .

Den andra frågan är vilket koningsverktyg man skall satsa på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg